reklama

Keď ti niekto bude robiť zo života peklo...

Keď ti niekto bude robiť zo života peklo, ničiť ťa, hádzať ti polená pod nohy, predstav si ho ako sedí na záchode, tlačí a tlačí a vôbec nič nejde. Vtedy sa ti možno bude zdať pohľad na veci úplne iný a zlepší ti to náladu. Teda možno...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tak túto radu mi dala jedna moja priateľka. No nedala jukonkrétne mne, len to tak nadhodila a ja som sa jej chytila. Ale nie vždysa dá aplikovať v praxi. Veď nie je nič horšie ako keď si niekto na vásvylieva svoje mindráky a vy sa pri tom uškŕňate pri pomyslení ako sa „dotyčný“„trápi“ na záchode.

Mne sa to veľmi často nestáva, ja sa skôr dávam do ulity,ako hlasné prejavovanie svojich názorov. Asi mi chýba kúsok asertivity. Teda,nechcem tým povedať, že by som sa prejavovala nejako inak.. Proste ... nechávamto plávať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chcela som tento článoček pomenovať aj ako „Kam sa podelaugust?“.

Tak presne takto sa teraz cítim. Mám taký pocit, akoby totoleto ubehlo nejako rýchlejšie a ja nejako nestíham. Najmä preto, že sa mizdá, že nejako po mne nevidno výsledky a to sa odzrkadľuje na náladáchokolia. A nevplýva to dobre aj na celkové psychické súžitie mňa so mnou.

Už pred začiatkom leta som prežila istý „výstup“ odjednej... no nazvem ju kolegyne, alebo skôr pracovne vyššej nado mnou. Bohužiaľjej slová ma zaboleli viac ako som si predstavovala. Vtedy som tú „záchodovúteóriu“ nepoužila. Neviem, nejako som si vtedy na to nespomenula. A počase som bola hotová na „skok z okna“. Našťastie iba ten metaforický.Alebo na nešťastie?... Nie, ja mám ešte svoj život rada... teda mala som... alenie stále mám. Chcela som tým povedať, že po všetkých tých slovách soms tým všetkým chcela skončiť. Už žiadne ponižovanie a nátlak. Užžiadne spochybňovanie mojej inteligencie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Spomenula som to aj mojim priateľom, a oni zareagovalipresne tak ako som očakávala. Vliali mi do života dobrý pocit. Vďaka zapriateľov.

Ale jednu ich radu som veľmi neposlúchla. Nezmenila somcelkom svoj život. Teda aspoň ten pracovný. Ešte som nemohla aj napriek tomuvšetkému. Ale bohužiaľ, stále to „zotrvanie“ trocha ľutujem. Ale, musím byťvďačná aj za to. Priateľ mi poradil... niečo v zmysle, „skús sa venovaťdobrovoľnej práci, či charite...“ niečo v takom zmysle. Ja viem, myslel todobre, ja som nad takým niečím už uvažovala dávno. Ale žiaľ, nežijem v rozprávke,a viem, že v tomto živote sa musí za všetko platiť. Nikde vám niktonedá nič zadarmo a mnoho „inštitúcii“ nepozná „neskôr“. Takže... všetkomusí byť po starom. Veď napríklad ja, mám hobby, ktoré by v podstate mohlovynášať, ale akosi sa pri ňom neviem predať. Stojí ma veľa voľného času, aleviem sa pri tom dobre odreagovať. Vyrábam obrazy a to krížik po krížiku.Mám ich veľa a to iba z jedného dôvodu. Radšej obraz darujempriateľom, akoby som ho mala predať pod cenu. Vtedy mám z môjho „výtvoru“lepší pocit ako z peňazí od neznámych, ktorým by sa cena zdala privysokáa chceli by zjednávať. Ale keďže sa tým „neživím“, musím to často dávaťviac do úzadia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Takže v lete som ešte s mojou robotou ešte celkomneskončila... teda ani som si nehľadala nič iné. Neviem... asi som na to eštenemala odvahu.

Takže bolo takto. Prvý týždeň práca... s kopounadčasov, ale popri tom ani nezačatie tej najdôležitejšej. Druhý týždeň... konečnedovolenka. Strávená podľa mojich predstáv. Oddych, hory, hobby a ešte razoddych. A hlavne konečne spoznanie mojich priateľov. Teda priateľky. Musímpovedať, že lepšie strávený víkend som nezažila. Bolo by to ešte lepšie, kebytam bol aj priateľ... ale o tom už dlho nemám nijaké informácie. Snáď jev poriadku a všetko je... no snáď je v poriadku. Ostatné júlovétýždne boli na pol pracovné, na pol oddychové.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A potom prišiel august. Prvý bol pracovný... tie ďalšieopäť dovolenka. Strávená mojim obľúbeným športom. A pri tejto aktivite...alebo skôr sedavej pasivite, ušiel tento mesiac a ja stále neviem ako.A za tie posledné štyri pracovné dni sa toho veľa stihnúť nedalo.

Neviem... po minulé roky som všetko stíhala, mala som lepšierozložený čas, len ku koncu som mala menšie stresy. Ale tentoraz to bolo celkominé. Môj pracovný čas sa premiešal s dovolenkou. A to„aklimatizovanie“ na prácu trvalo o čosi dlhšie. Takže sa stalo to čo somaj tak trocha predpokladala. Ďalší nepríjemný „pohovor“. Ale teraz na polovicu voforme odkazov. Tento bol pravdivý, ale asi na 50%. Musela som uznať, žetentoraz boli výčitky aj trocha na mieste. No keď som sa snažila telefonickyo rozhovor, bola som nemilo prekvapená. Bohužiaľ, vtedy keď som chcela daťza pravdu, počula som niečo, čo ma utvrdilo v istej pravde. O tom akostojí slovo proti slovu. A vtedy som na to použila „záchodovú teóriu“...a to len preto, aby ma to úplne „nepoložilo“.

Ale keď sa to tak vezme... títo ľudia aj napriek svojejotvorenosti sa mi v tejto chvíli zdali najférovejší. A možno ja bysom sa na ich mieste zachovala takisto. Veď aj ja som tiež iba človek sovšetkými kladmi aj zápormi.

To, že uznávam ich otvorené „výčitky“ je len preto, že saobjavili aj ďalší. A to takí, ktorí vám „hladkajú brušká“, usmievajú saa potom vám za chrbtom vrazia nôž do chrbta.

Žiaľ, aj to ma stretlo... ale nechcem zisťovať kto to bol.Veď aj načo. Čo by sa tým zmenilo. Možno si ale budem dávať pozor na väčšiuotvorenosť.

Tak dúfam, že to predsa len bude lepšie. A ten stratenýaugust... snáď sa to všetko bude dať dohnať. Všetko ukážu nasledujúce dni. Jediné čo mi v tomto všetkomchýba je jeden z mojich stratených priateľov. Ten, ktorý mi vždy pomôže.Dúfam, že sa naozaj vráti a ten náš Hyde park znova otvoríme

Ivana Vykysalá

Ivana Vykysalá

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som iba človek so všetkými kladmi aj zápormi Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu