reklama

Šport mojimi očami – Rivalita

Možno je to odo mňa predčasné a mala by som s tým počkať, nedá mi to. Chcela by som si rozobrať rivalitu. Ale nie tú medzi športovcami, ale medzi fanúšikmi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Tá vždy je a bola, niekedy aj tvrdšia ako by si želalisamotní športovci. Veď niekedy je to až prehnané ak sa stretávajú fansz jednotlivých klubov, alebo z jednej krajiny. Niekedy je to ažpríliš nebezpečné, najmä pri kolektívnych športoch. A potom príde niečospoločné a na chvíľu sa na veci okolo zabudne. Alebo nie?

Ale nie o tom som chcela. Ja som sa chcela zamerať narivalitu medzištátnu. Na boj o lepšie miesto na výslní. A možno právev tom tkvie niekedy tá nevraživosť fanúšikov, ak ich ľudia neplnia to čosi oni (fanúšikovia) želajú. A keďže ešte prebiehajú Olympijské hry, takaj niečo o nich. Preto sa trocha obávam tej predčasnosti. To aby somnezakríkla veci okolo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja patrím k fanúšikom v dobrom aj v zlom.Nemôžem si pomôcť, a možno je to aj trocha moja naivita, ja našim stáleverím. Pretože viem si zdôvodniť veci pre mnohých nemysliteľné. Veci, ktoré sapre niekoho javia úplne inak ale mne pripadajú úplne pochopiteľné. Akoby som saasi cítila ja na ich mieste.

Teraz k tej rivalite medzištátnej. Dá sa veľmi dobrerozdeliť na politickú, susedskú, priateľskú. To do ktorej kto patrí, to asinemusím veľmi rozpisovať, stačí na to takzvaný „bratovražedný súboj“ medziČeskom a Slovenskom. Ale sú tu aj iné z iných pohľadov. NapríkladFínsko vs. Švédsko, Rusko vs. USA ale aj mnohé iné, momentálne ma alenenapadajú. Horšie sú na tom krajiny, ktoré ani nie z rivality ale zozjavného nepriateľstva proti sebe ani nenastúpia.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najbližšie mne je práve tá susedská rivalita. Musím sapriznať, že donedávna bola aj u mňa. Veľmi ma neteší to priznanie, alebola som počas niekoľkých rokov silne zaujatá voči našim západným susedom. Aleiba v športe. Ako ľudí si ich celkom vážim, mám tam rodinu a teraz ajnejakých priateľov. Tým som sa priznala o svojej „nevôli“, ale našťastie somdostala kladnú odpoveď. A tá ma tak prekvapila, že som prehodnotila ajmoju fanúšikovsku rivalitu. Tá trvala už niekoľko x rokov. Najmä po nejakýchzlých vyjadreniach na moju patriotickú česť. A tak boli časy keď som sadoslovne tešila z neúspechov, aj keď ich oproti nám nebolo mnoho. Niekedyaj vtedy, keď to bolo existenčné, na úkor nášho zotrvania. Nedokázala sompochopiť, že športovci to naozaj berú inak. A najmä jednotlivci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preto som sama musela prehodnotiť svoj postoj. Prečo sadávam vlastne vyprovokovať? Prečo som si dovolila tu rivalskú „nenávisť“.

Ešte na začiatku OH hneď skoro ráno, som pociťovala určitúčasť zatrpknutosti. Ale bolo to iba preto, že sa naša strelkyňa nedostala dofinálových bojov a susedná áno. A dokonca aj získala medailu. Ale touž bolo posledný raz. Vtedy som si spomenula na slová mojich českých priateľov.A tí celkom zmenili moje myslenie. Nie, už im nezávidím, a anineželám neúspech. Veď ak sa im to podarilo, tak prečo nie. Ale ešte sa netešímz ich úspechov, snáď časom príde aj to. Ktovie...

Ivana Vykysalá

Ivana Vykysalá

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

som iba človek so všetkými kladmi aj zápormi Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu